Verbeeldingskracht is belangrijker dan kenniis. Kennis is beperkt. Verbeeldingskacht omringt de wereld.

hugo van der wildt 29 oktober 2019
Het is net als silent witness. Een meisje is gevonden in en bos. Wie is zij? Spreekt weinig en heeft geheugenverlies. Dus we zoeken geen dader maar wie is dat meisje. Dokter psychiater Martin Kirsch maakt daar een levenswerk van met goed resultaat. Het verhaal speelt zich af in Berlijn tussen twee wereldoorlogen. Geschiedenis en verbeelding zijn prachtig met elkaar verweven.
Het gaat ook over Albert Einstein en zijn kwantumtheorie. Zij die er belangstelling voor hebben zullen zeker aan hun trekken komen.
Besluit: Geeft een mooi beeld van de samenleving van toen. Geeft ook inzicht in de psychiatrie. Natuurlijk ook spannend.

Meer recensies van hugo van der wildt