Eigenlijk heeft de kaft geeft niets te maken met het verhaal of het moet het gezicht van Emory voorstellen. Dan de vertaling van de oorspronkelijke titel:The Fourth Monkey in horen, zien en zwijgen is mij nu ook niet dadelijk een succes. Het boek, verhaal zelf is geweldig. Weer een thriller die de lezer om ver blaast. Dit is zijn tweede thriller en wat een voor een. Als men dat kan na een debuut dat al een succes was, dan kan men spreken van een unieke schrijver. Toen ik de hoofdstukken van het dagboek begon te lezen, was dat voor mij ballast maar naar het einde toe liepen deze twee verhaallijnen mooi in elkaar. Ook wordt de lezer mooi op een verkeert been gezet bij de beschrijving van de verblijfplaats van Emory en het vinden van een lijk.

Wat ook mooi is dat de schrijver de opening laat om later een nieuw verhaal te schrijven dat mooi kan aansluiten aan dit. geweldig. Een schrijver met een heldere kijk naar de toekomst.

Wat kan men nog meer zeggen. Spannend tot het einde. Mooi geschreven. De lezer op een verkeert been zetten. Een opening laten naar een nieuw verhaal.

Sorry, voor mij een aanrader. Lang geleden dat ik zulke goede thriller heb gelezen.

Reacties op: Mizaru, Kikazaru en Iwazaru

Horen, zien, zwijgen - J.D. Barker
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 11,00 Bestel het e-book € 9,99