De zoveelste wegloopster die dood wordt gevonden: vreselijk, maar dat soort dingen gebeuren nu eenmaal - zaak gesloten.

hugo van der wildt 11 augustus 2019
Maar niet voor Erika. Zij werkt bij de politie en maakt er een zaak van met alle problemen die zij krijgt bij de politie. Een echte politieroman met de klassieke vragen waarop antwoorden moeten gezocht worden. De tegenslagen die men als team moet verwerken en toch doorzet. Men verliest een veldslag maar niet de oorlog. Geweldig en spannend. Een wedstrijd tegen de tijd. Geen verrassend plot want men kent de dader tijdens het verhaal.
In dit boek spreekt men van een forensisch patholoog en ik het boek: Voor altijd dood/K. Reichs over een forensisch antropoloog. Voor zij die het verschil kennen is deze tekst overbodig maar ik ken het verschil niet. Dus opzoeken want ik wil weten wat ik lees.
Patholoog: Onderzoekt de doodsoorzaak. Tijdstip van overlijden. Kan leiden tot de identificatie van de overledene.
Antropoloog: Studie van het menselijk skelet in een juridische context en in strafrechtelijke gevallen.

Besluit: Zeer, zeer goed en een aanrader.

Meer recensies van hugo van der wildt