De gruwelijke generaal

Pablo Fernando was de president van Costa Banana. Costa Banana was een klein tropisch landje in
Centraal-Amerika. De president was er helemaal alleen de baas. Alles wat hij wilde, gebeurde. Hoe gek het ook was.
Sommige mensen noemden Pablo Fernando een dictator. Maar daar was hij het absoluut niet mee eens. Pablo Fernando noemde zichzelf liever president.
Als president had hij al heel wat absurde wetten verzonnen. En iedereen moest zich eraan houden. (blz. 7)

Pablo Fernando is de president van Costa Banana en de vader van Rosa en Fico. Op een dag vindt Fico een microfoontje. Zou er een spion in het paleis zijn? Rosa en Fico gaan allebei op zoek naar de spion, maar hun vader gelooft niet dat Rosa de spion kan vinden. Volgens hem kan een vrouw ook geen president worden, en dat terwijl ze ouder is dan Fico…

Rosa vindt de generaal verdacht en ze gaat hem volgen. Zo komt ze via een geheime gang vlakbij zijn kantoor uit. Ze hoort hem tegen iemand anders vertellen over een plan waarbij de president gevaar loopt…

Zal Rosa de spion ontmaskeren? Waarom is er eigenlijk een spion in het paleis? Wat wil de spion gaan doen?

Lees de rest van mijn recensie op Ikvindlezenleuk

Meer recensies van Ikvindlezenleuk (Mathilde)