rollencoaster van gevoelens

Ilsevanrode 08 augustus 2019

'Als het verleden toekomst wordt', is een psychologische thriller waarin je vanaf de eerste hoofdstukken onmiddellijk in een rollencoaster van gevoelens wordt gegooid.
Letta, een jong meisje dat net haar leven op het juiste spoor heeft gekregen, wordt geconfronteerd met een verschrikkelijke gebeurtenis die beelden oproept uit haar verleden. Ze geraakt hierdoor zo overstuur dat ze wegrent en gegrepen wordt door een auto. Wanneer ze wakker wordt weet ze niet waar ze zich bevindt, maar ze wordt omringd door mensen die het aanvankelijk goed met haar lijken te menen.
Haar vertrouwen verdwijnt echter al snel. Na haar ontsnapping blijkt er ook nog een jong meisje in haar appartement te zijn vermoord.
Vreemde situaties volgen elkaar snel op en nog steeds weet Letta niet wie ze wel of niet kan vertrouwen. Ze wordt verliefd op iemand van wie ze ook niet weet of hij te vertrouwen is. Of hij haar gelooft en of de liefde tussen hen sterk genoeg is wanneer hij achter de gruwelijke waarheid komt over haar verleden, is de vraag.
Gaandeweg onthult het hele verhaal en de gebeurtenissen het duistere verleden van Letta. Is er genoeg vertrouwen en liefde in het spel om uit deze benarde situatie te komen? En worden de werkelijke daders ooit gestraft?

Het boek heeft me erg aangegrepen vanaf het eerste hoofdstuk, met grafische gruwelijkheden die je zo voor je kunt zien afspelen in je hoofd. Daarnaast waren er ook romantische momenten die me ontroerden, soms tot tranen toe.

Meer recensies van Ilsevanrode