Stoffig en mooi !!

Ilsevanrode 11 september 2019
Vanaf het begin stort je direct in het verhaal en weet je niet wat er gaat gebeuren of wat er gebeurd is. Wie die overheidsmensen allemaal zijn en wat ze komen doen in Simons huis. Waarom is hij de uitverkorene? Er zijn ook veel uitspraken die je eerst nog niet kan linken. Zo nu en dan krijg je kleine stukjes raadsels toegeworpen die je aan het denken zetten. Soms denk je dat je weet waarover het gaat en komt er toch ineens iets heel anders boven. Van waar blijft het stof komen en hoe kan je eraan ontkomen? Is er echt niets dat dit kan tegenhouden? En wie is die verdomde Kim nu toch? De raadsels volgden elkaar op.
“Big brother” is een gegeven waar ik niet direct vrolijk van word en me eigenlijk angst in boezemt; daardoor werd ik nog meer in het verhaal gezogen. Je komt echt in alle soorten emoties terecht, van bang tot liefdevol. Wat gaat er met Simon gebeuren als hij eenmaal in die cocon terechtkomt? Ik leefde mee.
Ik vond het heel leuk hoe Joanne met de tijden speelde. Graag had ik nog wat meer gelezen over hun tijd in de cocon zelf, het einde kwam te snel. Dus, ja, het boek mocht voor mij gerust nog wat langer duren.

De mooie cover, tekeningen en leuke Engelse zinnen maakte het geheel zo dat ik het boek zou opnemen in de winkel.
Ik heb eerder een boek van Joanne gelezen, maar dit was weer heel wat anders. Ze is een zeer veelzijdige auteur waar ik nog veel wil van lezen!

Meer recensies van Ilsevanrode