Leuk extra boek, essentieel om te lezen voor de Call of the forgotten serie

Imke 16 augustus 2019
In dit boek komen 3 korte verhalen voor. Het eerste verhaal is wat er gebeurt tussen boek 1 en 2. Het tweede verhaal hoort tussen boek 3 en 4. Het derde verhaal komt na boek 4 en voor de Call of the Forgotten serie.

Dit boek is wel essentieel om te lezen voordat je aan de Call of the Forgotten serie begint, want het derde verhaal, de Voorspelling, geeft een belangrijke voorspelling. Je merkt als je de Call of the Forgotten serie leest er steeds gedachten en de manier waarop personages sommige dingen aanpakken terugverwijst naar die voorspelling. Als je de Voorspelling uit dit boek hebt gelezen, zal je de serie Call of the forgotten veel beter begrijpen en is die ook leuker om te lezen.

Je kan ervoor kiezen om dit boek tussen de andere boeken door te lezen. Toch raad ik je aan om dat niet te doen en om dit boek na deel 4 te lezen. Ten eerste heb je dan een reden om nog langer in Nimmernimmer en de fae-wereld te blijven. Ook is het leuker als je het tweede verhaal uit dit boek leest na boek 4, omdat het tweede verhaal in dit boek geschreven is vanuit Puck. Door dit verhaal en door te lezen hoe Puck werkelijk denkt, ben ik toch meer team Puck geworden. Het is echt heel leuk om het verhaal vanuit Puck te lezen, alleen al daarom zou ik dit boek lezen. Maar als je team Puck bent is het niet zo leuk om boek 4, de IJzerprins te lezen denk ik. Daarom raad ik je aan om eerst de IJzerprins te lezen en daarna dit boek, de IJzerlegendes. Maar zeker lezen!

Meer recensies van Imke