Not amused.

18 juni 2015
'De man van je leven' is eerste boek van Arthur Japin waar ik minder enthousiast over ben.
Het thema van leven en dood binnen de gegeven driehoeksverhouding spreekt me aan, daar ligt het probleem dan ook niet.
Mijn probleem met het boek is ontstaan door het toneelmatige karakter van het geheel: de opkomst en afgang van de verschillende spelers op het toneel met daarbij het beeld van John Lanting's Theater van de Lach, dat zich niet helemaal tot mijn genoegen aan mij opdrong.
Naar mooie zinnen, zoals ik deze ken uit eerdere boeken van Japin, heb ik in 'De man van je leven' moeten zoeken en niet één zin heeft zoveel indruk gemaakt dat ik pen en papier erbij gehaald heb om 'nooit meer te vergeten'
Wel gelezen dus, maar niet onder de indruk!

Meer recensies van