Niets is wat het lijkt

IngeBrun 05 november 2019

Het verhaal gaat over Jim Vermeersch, gelukkig getrouwd met Iris en samen hebben ze een zoon Vince die echt dol is op zijn vader. Jim heeft een goedlopende patisserie in Londen, geld in overvloed en een hele goede vriend Joris .Alles veranderd wanneer Jim wakker wordt in zijn ouderlijk huis in Belgie en is hij al zijn herinneringen van de afgelopen twee jaar kwijt is. Zijn vrouw is bij hem weg en zijn zoon lijkt hem wel te haten. Wat is er gebeurt?

De titel Kwijt zegt alles over het boek en had ook niet beter gekozen kunnen worden.
Het verhaal leest vlot en heeft een prettige schrijfstijl en heeft meteen je volledige aandacht. Echt spannend vond ik het niet maar het gaf me wel steeds het onderbuik gevoel en hierdoor bleef ik doorlezen.

Het wordt verteld in verschillende perspectieven namelijk die van Jim en Vince. Hierdoor las ik wel soms de gebeurtenissen dubbel wat ik wat jammer vond.
Door terugblikken naar het verleden kom je steeds dichterbij wat er nu echt gebeurt is. Sandra J Paul heeft zowel de omgeving als de personages goed uitgewerkt. Je voelt de angst en wanhoop bij Jim maar ook de bijna haat bij Vince. De herinneringen van Jim in zijn ouderlijk huis geven je meteen de juiste sfeer.

Het verhaal zit geweldig in elkaar en zet je geregeld op het verkeerde been door de vele plottwisten.
Pas in het laatste hoofdstuk kom je er achter wat er nu echt gebeurt is. Net de laatste twist was voor mij teveel van het goede.

Ik heb genoten van elke bladzijde en geef het de welverdiende 4 sterren

Meer recensies van IngeBrun