Recensie Satya van Sterre Carron

Met Satya heeft Sterre Carron alweer de dertiende thriller in de Rani Diaz serie geschreven. De boeken zijn goed op zichzelf te lezen maar wil je alles weten over de persoon Rani Diaz, dan is het aan te raden bij deel 1 Mara, te beginnen Heb meerdere delen mogen lezen en er onwijs van genoten. De verwachtingen liggen dan ook hoog.

Rani Diaz wordt opgeroepen bij een moordzaak. Deze jonge vrouw is met messteken om het leven gebracht en ook is ze vreselijk verminkt en blijkt ze zwanger te zijn. Helaas blijft het niet alleen bij deze gruwelijke moord. De dader laat een groot spoor van geweld achter en als het ook nog eens een spel speelt met Rani Diaz wordt het een race tegen de klok. Wie is toch deze dader? Haar team doet er alles aan om de dader te vinden.
Ook heeft Rani het niet gemakkelijk thuis. Haar zusje Romy is flink aan het puberen en haar relatie met haar ex man Frederik loopt ook niet al te prettig.

Vanaf de eerste pagina zit je in het boek en wegleggen is dan bijna geen optie. Als je denkt even een paar hoofdstukken te lezen , ben je al snel een eind verder in het verhaal. De spanningsboog staat vanaf het begin op scherp en blijft gespannen. Het verhaal is zo spannend dat ik het boek voor mij gevoel te snel uit had.

De personages heeft Sterre dit keer heel goed uitgewerkt. Ze heeft er dit keer heel veel gevoel ingelegd en ik had echt met Rani te doen. Niet allen de spanning maar ook de gevoelens werden erg goed omschreven. Er zou een serie van gemaakt moeten worden.

Normaal weet ik vrij snel wie de dader is maar in Satya had ik echt geen idee. Verschillende verdachten kwamen naar voren maar elke keer wist Carron me weer te verrassen en me op het verkeerde been te zetten. Als dan het einde nadert ben ik echt in shock. Geweldig uitgewerkt en zo niet verwacht. Complimenten.

Veel te snel had ik het boek uit. Mijn verwachtingen waren erg hoog en ik kan zeggen dat Sterre Carron aan al mijn verwachtingen heeft voldaan. Voor mij is dit echt het beste deel uit haar serie tot nu toe. Heb ze helaas nog niet allemaal gelezen maar dit gaat zeker gebeuren. Sterre Carron heeft zich zelf overtroffen en ik raad iedereen aan die van thrillers houd, dit boek te gaan lezen.
Het boek krijgt van mij dan ook de volle welverdiende 5 sterren.

Reacties op: De waarheid

Satya - Sterre Carron
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 21,95 Bestel het e-book € 12,99