Prachtig verhaal

Ingrid Zeeuwe 02 oktober 2019
Dit boek heeft een diepe indruk op mij gemaakt.
De 5-jarige Metin verhuist met zijn oudere broer en zus vanuit Duitsland naar hun vader, die in De Bijlmer woonruimte heeft gekregen. Het idd De eerstecechtecwoning waar zij als gezin samen zullen wonen. Vader is een dominante egoïstische man die zij eigen plezier voir op stelt, zeker in de beginjaren in Nederland. Moeder een lieve beschermende vrouw, die vooral een mooie toekomst voor haar kinderen wil.
Het verhaal is deels gebaseerd op de jeugd van de auteur. Wat kan hij het leven in die tijd, en het gezin waarin hij opgroeide prachtig beschrijven. De vlotte en soms poëtische manier van vertellen zorgt ervoor dat dit boek een genot om is naar te luisteren en zeker ook om te lezen.
Veel uit die tijd is ook heel herkenbaar: de muziek, bepaalde. artikelen, slogans (Giroblauw past bij jou), B.A. Barracus, de Bijlmerramp....
De auteur weet je door zijn schrijfstijl echt te raken.
Een echte aanrader.

Meer recensies van Ingrid Zeeuwe