Krachtig thrillerdebuut

Ingridje 12 oktober 2019
Wat is jouw andere kant? prijkt er op (weer eens) de prachtige cover van het thrillerdebuut van Nina Verheij. Qua opmaak heeft Hamley Books, in mijn ogen, een streepje voor op andere uitgeverijen (sorry). Steeds krijg je een zeer mooi afgewerkt product in de bus dat ik met heel veel zorg lees en opberg. Dit terzake.

Het thrillerdebuut van Nina Verheij vertelt enerzijds het verhaal van Emily, maar ook dat van haar andere kotgenoten Lisa en Jurre.
Daarnaast hebben we nog de personages van Matt, het ex-vriendje van Emily, en Lucas, het vriendje van Lisa, waar toch wat geheimzinnigheid heerst rond de relatie tussen Emily en Lucas.
Waar het verhaal, na een uitnodigende proloog, kalm en methodisch opgebouwd wordt krijg je na een tiental pagina’s een goed uitgedokterde whodunit geserveerd waarbij dit boek een echte pageturner wordt.

Fatale keuzes is een dikke pil, niet zo direct door het aantal pagina’s maar er staat heel wat tekst op een bladzijde. Niettemin krijgt de auteur elk personage uitstekend uitgelicht in haar verhaal.
Ik heb bij dit boek wel degelijk gebruik moeten maken van een tijdlijn want door de korte hoofdstukken, het wisselen van data en het aantal personages was ik in het begin een beetje de draad kwijt. Gaandeweg lost dit euvel zich op en kan je alleen maar van de vlotte maar krachtige schrijfstijl genieten.
Buiten dat dit boek zeer goed geschreven is, is de verhaallijn heel goed uitgedacht. De spanning bouwt zich zeer mooi op en op het antwoord op al je vragen moet je tot het einde wachten om een totaalpakket te krijgen.
Ik vind Fatale keuzes een waar huzarenstuk dat ik met plezier 4 sterren geef en hoop van Nina Verheij snel iets nieuw te lezen.

Vette aanrader!

Meer recensies van Ingridje