Gort goes criminal

Ingridje 20 mei 2020
Een zonovergoten wijnboerderij in de Provence nodigt je als lezer uit de nieuwste roman van Ilja Gort te lezen. De titel Godendrank verwijst reeds naar een opmerkelijk wijntje… en niets is minder waar.

Abel en Angela verkopen na 25 jaar hun cd-winkeltje in Nederland en trekken naar Zuid-Frankrijk waar ze een wijnboerderij willen beginnen.
Reeds bij de zoektocht naar een geschikte château ondervind je dat Abel een beetje impulsief handelt en nadien zijn “fouten” naar best vermogen herstelt. Dit ook met de aankoop van de wijnboerderij. Maar hé, niet getreurd, een mooie omgeving, schitterend weer en een ongelooflijk avontuur zorgt dat het koppel in hun dromen blijven geloven.
Door een aantal tegenslagen besluit Abel godendrank te gaan brouwen… Wijn met toevoeging van cannabisolie. Maar daar moet hij dan wel eerst wiet voor gaan telen. En laat daar de eerste stap naar een grandioos avontuur zich aandienen, met alle gevolgen van dien.
Ilja Gort is geen onbekende als het op het gebied van wijnen en hilarische romans aan komt. Zijn wijnen heb ik nog niet geproefd (moet ik toch eens een keertje werk van maken) maar zijn boeken laten de Provence in je woonkamer binnensijpelen. Met zoveel liefde voor de natuur, zijn kennis van wijnen telen maar ook zijn aanstekelijke humor en bizarre fantasie slaagt hij er iedere keer in je ontelbare uren vermaak te bieden.
Zo ook met Godendrank. Wat op het eerste zicht een nieuwe start lijkt voor Abel en Angela resulteert dit al snel tot een waar maffioos avontuur.

Zeer vlot geschreven met veel humor à la Gort kan ik Godendrank alleen maar aanraden… natuurlijk met een heerlijk glaasje wijn en een portie zon erbij.

Meer recensies van Ingridje