Zeer geslaagde thriller

Ingridje 25 november 2019
Kamer 305… is de hotelkamer waar Kim en Martijn altijd afspreken als ze elkaar willen zien. Beiden zijn gehuwd, Kim met Simon en Martijn met Judith. Maar geen van beide weet hoe de huwelijkspartner eruit ziet.
Tot op één van die avondjes Martijn niet komt opdagen en Kim het lichaam van Judith in kamer 305 vindt.
In een andere verhaallijn maken we kennis met Eva, de dochter van de steenrijke Jasper Duyn die na een roofmoord zijn organen doneert aan drie andere mensen, waaronder Judith één van de drie is.
Niet veel later volgt een soortgelijke roofmoord op de tweede persoon die organen van Jasper heeft ontvangen…
Dit is het begin van niet alleen een kat-en-muis-spel maar ook van een goed doordacht en georchestreerde thriller.
Kamer 305 is het eerste boek dat ik lees van deze auteur. Waar het verhaal in het begin wat bokkensprongen nam in personages en tijd, viel alles zeer snel op zijn plaats om één geheel te maken van het verhaal.
Het thema donorregistratie is in Nederland een vrij vers thema waar al heel wat om te doen was/is. En na het lezen van dit boek zou je er bijna vanaf willen stappen. Maar dit terzijde.
Kamer 305 heeft me geen seconde verveeld. De spanning is systematisch opgebouwd waardoor een zeer fraaie spanningsboog gecreëerd wordt en dat je er toe zet het einde te willen weten.
Ik vond deze thriller zeer vlot en aangenaam geschreven. Sommigen zullen het misschien wat te flauw vinden omdat er niet geslasht wordt maar een goed onderbouwd verhaal kan eveneens spannend werken. En dit vond ik zeer typerend voor dit boek.
Kamer 305 kan ik alleen maar aanraden.

Meer recensies van Ingridje