Leuk feelgoodboek

Ingridje 05 april 2020
Op het eerste zicht hebben de drie hoofdpersonages, Manja, Ilya en Ineke een eigen vertellijn in Leugens in de lente. Hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer de vrouwen met elkaar verweven zijn in één dorp, Driestenen.
Manja probeert haar leven als jonge weduwe terug op te bouwen met haar zoontje Rayan. Ilya is al jaren met de agressieve Danny gehuwd en Ineke is de grootmoeder die door de scheiding van haar zoon haar kleindochter niet meer ziet.
Wat begint als een doodnormale roman verandert snel in een puzzel waarbij de links je verder bij het onthullen van geheimen brengt.

Leugens in de lente is een heerlijk boek. Het leest vlot, je waant de hoofdpersonages je nabije buur en je leeft mee met hun ups en downs. Een doodnormaal dorpje dat toch wel heel wat geheimen heeft maar waarbij de ganse bevolking haar steentje bijdraagt om deze geheimen binnen het dorp te houden. Hartverwarmend.
Een lach, een traan, gegniffel, woede, Allemaal emoties die passeren tijdens het lezen van dit boek. Ik heb er van genoten.
Ben je op zoek naar een boek dat je gedachten wat kan verzetten, kan ik Leugens in de lente aanraden.

Meer recensies van Ingridje