Fantastisch!

Irene 03 september 2019
Het verhaal heeft iets weg van Mary Poppins en naar horen zeggen ook van Harry Potter, maar dat laatste kan ik niet beoordelen. Dat hoeft ook niet, want Morrigan Crow is en blijft een uniek personage. Als vervloekt kind denkt zij dat zij op Avondstond zal overlijden. Geen enkel studieaanbod kan hier iets aan veranderen. Totdat een roodharig persoon verschijnt in de deuropening op haar laatste avond. Hij blijkt toch andere bedoelingen met haar en haar leven te hebben.. Ze belandt in Nevermoor, de vijfde en onbekende staat in de Vrije Staat. Een land waar een plu-lijn de vervanging is van de metro (hoe geweldig?!) en waar fantastische straatnamen bestaan: Kanniebeterlaan.

Op een beurs sprak ik de uitgever van dit boek. Ze was ontzettend enthousiast en noemde allerlei redenen waarom ik dit boek zou moeten lezen. Het boek wilde ik toen al lezen, maar na dit gesprek al helemaal. De uitgever had gelijk! Nooit geweten dat ik dit boek zo ontzettend leuk zou vinden.
Leuke personages (echt iedereen), een vlotte schrijfstijl, een fijne vertaling en bovenal een goed uitgewerkt, fantastisch, grappig en spannend verhaal. Blijf je vooral verbazen, want het kan altijd gekker. Ik kijk al uit naar deel twee.

Meer recensies van Irene