Iris Scholte VIP Club

City of Ghosts. Een verhaal van een tienermeisje, die met haar ouders, die ghosthunters zijn, naar Edinburgh gaat voor het opnemen van een tv serie. Kortom, een verhaal dat zeker geschikt is in deze donkere tijden en Halloween.

Goed om te weten is wel dat City of Ghosts een kinderboek is. Als je dit niet weet, zou het boek nog wel eens kunnen tegen vallen. De actie is niet zo aanwezig als je zou verwachten en het duurt vrij lang voordat Schwab de fictieve wereld heeft opgezet en het verhaallijn daadwerkelijk begint. De personages zijn ook redelijk oppervlakkig. Misschien omdat het boek een eerste deel in een reeks is, maar misschien ook omdat het boek gewoon zo kort is. Om verschillende personages in minder dan 300 pagina's volledig uit te werken is een flinke klus en Schwab is daar dan ook niet helemaal in geslaagd.

Naar mijn mening is dit boek goed als een kinderboek. Het verhaal is duidelijk en niet al te gecompliceerd. Ik wist bij aanvang niet dat het tot dit genre behoorde en ik had een verhaal verwacht dat misschien wat duisterder zou zijn, waardoor het voor mij best wel tegen viel.

Reacties op: Echt een kinderboek

City of Ghosts - V. E. Schwab