Iris Scholte VIP Club

Een meisje dat na een mysterieus ongeluk naar een tuchtschool wordt gestuurd, althans hier lijkt het eerste deel van de Fallen-serie over te gaan, maar de waarheid ligt heel anders.

Ik heb gemengde gevoelens aan dit boek. Kate’s personages zijn goed ontwikkeld en goed neergezet en dan heb ik het over meer dan alleen de twee nieuwe bookcrushes die ik heb opgelopen. De schrijfstijl van de auteur is ook goed, al dan soms wel een beetje ouderwets en volwassen voor een Young Adult boek, maar dat zien we door de vingers. Daarnaast is het idee van de auteur, waarover ik niks kan zeggen zonder te spoilen, goed bedacht.

Desalniettemin verliep de verhaallijn traag. Het kostte mij veel moeite om erdoorheen te komen al bleef ik vooral lezen vanwege Daniel en Cam, maar ik was niet erg nieuwsgierig en begon halverwege het boek zelfs te twijfelen aan het genre waarvan ik dacht dat het aan dit boek toebehoorde.

Vanwege deze redenen heb ik besloten dit boek drie sterren te geven. Het boek is niet perfect, maar ook niet belabberd slecht. Daarom deze gulden middenweg. Ondanks de langzame verhaallijn van het eerste deel ben ik wel benieuwd naar de andere delen, hoewel ik wel eerst een aantal andere boeken tussendoor wil lezen. Dus op de vraag of de Fallen-serie het waard is om te bingen is mijn antwoord: nee.

Reacties op: Nieuwe Bookcrushes

Fallen 1 - Fallen - Lauren Kate