Iris Scholte VIP Club

Jennifer L. Armentrout. Inmiddels een auteur die tot de grote namen in o.a. het YA-genre behoort en ook dit keer doet ze het weer. Ik heb zelf nog niet veel van Armentrout gelezen. Ik ben begonnen in Witheet, maar ben vanwege drukte halverwege het boek gestopt. Eenmaal aan dit boek begonnen, vroeg ik me wel af hoe ik mezelf er toe heb gezet Witheet ooit weg te leggen.

De schrijfstijl van Armentrout in The Darkest Star is erg fijn. Het is heel leesbaar, waardoor het verhaal snel leest. De jongeren praten zoals jongeren horen te praten en bijvoorbeeld niet als een volwassenen wat een fout is, die door veel YA-auteurs wordt gemaakt. Bovendien draait Armentrout ook niet te veel om dingen heen.

Daarnaast zijn de personages in het boek goed. Ze zijn goed ontwikkeld en Armentrout weet de lezer nieuwsgierig te maken naar deze personages. Bijvoorbeeld naar Luc. Aan het begin van het boek is hij deze mysterieuze jongen en niemand weet precies wat hij is of wat hij doet.

Uiteindelijk heb ik het boek vijf sterren gegeven. Als je je trouwens nog afvraagt of je eerst de Lux-serie moet lezen voordat je aan dit boek begint, is het antwoord nee. Althans dat heb ik niet gedaan, maar ik denk dat het misschien wel nog leuker zou zijn geweest als ik dat wel had gedaan.

Reacties op: Armentrout does it again

The Darkest Star - Jennifer Armentrout
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,00