Thrillerwaardig!

Isabelle De Bisschop 20 november 2019
Anouk raakt tijdens een personeelsfeest aan de praat met de charmante Sven. Sven leest iedere wens uit haar ogen en Anouk is ervan overtuigd dat hij de ideale man is.
Als Sven na een paar maanden vraagt met hem te gaan samenwonen, zet de onzekere Anouk, aangemoedigd door haar tweelingzus Miranda, haar twijfels aan de kant en trekt bij hem in.
Al snel ontstaat er een scheurtje in de perfecte relatie. Sven heeft zijn rare kantjes en een bizarre hobby waar Anouk uit alle macht probeert mee om te gaan.
Na een ongelukje lijkt Sven twee gezichten te hebben. Zijn onverschillige kant laat Anouk aan haar lot over, terwijl zijn zorgzame kant haar het volgende moment liefdevol verzorgt. Zo ook die ene avond. Anouk slikt de medicijnen die Sven haar heeft gebracht en ze valt in slaap. Ze wordt echter niet wakker in de slaapkamer en lijkt overgeleverd aan de morbide plannen van Sven.

De cover spreekt zeker aan, ik zou geprikkeld zijn door het zien van deze cover in de winkel, het boek vastnemen en de achterkant meteen lezen. Het thrilleraspect wordt zeker weergegeven door de cover, maar toch ook iets mysterieus. Ik begrijp zeker de keuze en de bedoeling van de cover na het lezen van het verhaal, maar mij had het voordien even op een dwaalspoor gebracht. De titel is ook heel sterk gekozen!

De schrijfstijl is heel vlot en aangenaam, het leest als een trein en Karin Hazendonk weet de spanning goed op te bouwen. Het verhaal wordt goed opgebouwd en blijft boeiend. De hoofdpersonages worden gedetailleerd in beeld gebracht en bij beiden heb je het gevoel dat je meer over hen te weten wilt komen in het verhaal. Ongeveer in het midden van het boek had ik het gevoel dat het einde al aan het naderen was, maar toch werd er nog een andere wending aan het verhaal gegeven. Het plot zelf was geheel onverwacht maar sterk! Een einde dat je toch even doet verder mijmeren.
Mijn verwachtingen waren hoog doordat de cover en korte inhoud van het boek me zeker nieuwsgierig hebben gemaakt. Deze zijn zeker ingelost en positiever dan wat ik ervan verwacht had. Ik ga zeker in de toekomst nog meer van Karin Hazendonk lezen!

Meer recensies van Isabelle De Bisschop