Zweden is in rep en roer wanneer in het uiterst noordelijke Torneträsk het naakte lichaam van de jonge Arvid Blomqvist wordt gevonden. Hij is verdronken in zijn eigen zwembad en zijn gezicht is op bloederige wijze verminkt. Vijf mysterieuze puzzelstukjes, die de jongen eerder kreeg, kondigden zijn dood aan. Was hij blind voor het lot dat hem te wachten stond?
Teamleidster Celine Schield stuurt onder druk van de Europese inlichtingendiensten de zestienjarige Erika Storm het veld in, samen met haar teamleden Nielsen, Felix en Andreas. De moord op Arvid blijkt de derde te zijn in een reeks puzzelmoorden die op het dark web geclaimd wordt door ‘BlindGirl37’. Ondertussen wijst een vierde puzzel in de richting van Ilja, een slachtoffer van een loverboy.
Erika zet alles op alles om het meisje in Riga op te sporen, de puzzelstukken te ontcijferen en de vierde moord te verijdelen. Maar de jonge undercoveragente zit stevig in de knoop met zichzelf. Haar verleden blijkt haar allergrootste vijand te zijn…

Ten eerste vind ik het echt geniaal bedacht dat de moorden worden gepleegd met het mysterieuze van de puzzels , ook wel de puzzelmoorden genoemd en het feit dat de tieners in het boek daar dan grapjes mee gaan uithalen bij hun vrienden maakt het het voor het team extra lastig om er achter te komen of de moord serieus is of dat het een grapje is. Dat vind ik ik erg goed bedacht want zoiets zou ook zo in het echt kunnen gebeuren.Zelf hou ik ook van misdaad series, en vind ik het altijd leuk om te achter halen wie dan de dader is, dus ik ben ook flink bezig geweest om te achterhalen wie er achter deze moorden zat en wie dan de daders en slachtoffers zouden zijn maar het is goed gelukt om me om te tuin te leiden en had ik het dus mis.

“Gek toch.Dat alle puzzelstukjes voor je neus liggen…en je toch blind bent voor de waarheid.”
-Andreas Silva.

Ook vond ik het erg leuk om in het hoofd te kruipen van het hele team en zelfs vanuit de perspectieven van de daders en (mogelijke) slachtoffers.
Het idee van de puzzelstukjes vind ik ook erg creatief en origineel het is iets nieuws en het blijft spannend want je weet nooit wat er op de puzzelstukjes staat en wat de betekenis er precies van is.
En het boek leest heerlijk,door alle grappige stukjes en acties die tussendoor met de personages gebeurden.Daardoor moest ik soms echt lachen, ook blijft zich een goede spanning opbouwen waardoor je het boek niet weg kan leggen,en ook het einde had ik totaal niet zien aankomen!

Ik ben nu zo benieuwd naar de andere boeken in de serie! Ook omdat je dan misschien nog meer leert over de personages.
Daarom geeft ik Team Mortis,Blind verdriet van Björn van den eynde ***** sterren!

Reacties op: Nagelbijtend spannend!

Blind verdriet - Bjorn Van Den Eynde
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,99