Als Oppermoeder wordt vermoord, slaat in heel Bravelands de chaos toe. Ondanks hun verdriet zijn de stuurloze wilde dieren dan ook zielsgelukkig als er een nieuwe Opperouder opstaat. Maar is die wel te vertrouwen? De baviaan Doorn, de olifant Sky en de leeuw Fier doen er alles aan om de waarheid te achterhalen, maar helaas worden de drie helden aan alle kanten door de Regelbrekers tegengewerkt.

Dit is het tweede boek in de Bravelands serie het boek gaat weer verder met het verhaal van Sky, Fier en Doorn. Sinds oppermoeder is vermoord is er een grote chaos in bravelands ontstaan, ook zijn de leefomstandigheden moeilijker geworden. Doordat er geen oppermoeder meer is kunnen de dieren hun eigen gang gaan..wat slechte gevolgen heeft voor alle andere dieren in Bravelands.Ook willen de dieren weten wie de nieuwe opperouder is geworden,waar de Grote Geest naar toe is verhuist.
In dit deel draait het voornamelijk om de dieren die Bravelands op z’n kop zetten, ook wel de regelbrekers genoemd. Sky, Fier en Doorn hebben er allemaal met één te maken. Door de gebeurtenissen die de regelbrekers veroorzaken bouwt het verhaal een goede spanning op waardoor je het boek niet weg kan leggen.

Ook kom je er in dit boek achter hoe verschrikkelijk ver sommige dieren gaan voor macht, en wie ze daar voor willen verraden en zelfs vermoorden, ik vind dat Erin Hunter dat erg goed heeft beschreven, ik had op sommige momenten echt medelijden met de dieren door wat ze allemaal meemaakte en wat Stinger hun allemaal aandeed (een van de regelbrekers). Je kon ook voelen dat de onderlingen spanningen erg toenamen in de loop van het boek.

“Op een dag is het mijn beurt. Op een dag zal ik weten dat het juiste moment is aangebroken.Hij beet op zijn tanden en verdrong het donkere verlangen diep in zich.En dan zal deze verborgen schorpioen toeslaan.”
– Bravelands, de regelbrekers – Erin Hunter.

Het was ook erg fijn om in meerdere perspectieven te lezen dat geeft je toch een goed beeld van wat er allemaal in Bravelands gebeurd, ook lopen de verhalen goed in elkaar over wat erg fijn is.
Ten slotte ben ik erg benieuwd geworden naar hoe het verder zal gaan met Fier, Doorn en Sky. En vooral hoe ze de regelbrekers ten val willen gaan brengen! Gelukkig is het derde deel al uitgebracht!
Ik geef Bravelands, de regelbrekers van Erin Hunter daarom ****,5 sterren!

Reacties op: Sky, de olifant

Bravelands 2: De Regelbrekers - Erin Hunter