Ontzettend spannend en orgineel verhaal!!

Booksanddrawings_ 06 augustus 2019
Het is 2048. Het Collectief is aan de macht. Om het land staat een Muur en de levens van alle inwoners zien er hetzelfde uit. Ze dragen dezelfde kleding, wonen in dezelfde huizen en eten iedere avond dezelfde maaltijd. Dat maakt iedereen gelijk, en het leven zorgeloos en voorspelbaar. Maar wie een misstap begaat, wordt keihard afgestraft. Sinds de doodstraf weer is ingevoerd, worden jongeren hangend in kooien boven een onpeilbare diepte terechtgesteld. Tijdens een spectaculaire show die live op televisie wordt uitgezonden, krijgen vijf tieners nog één kans om zichzelf te redden. Bij vier van hen zullen de bodems onder hun kooien worden weggeklapt. Het Collectief beslist wie er overblijft. Welkom bij De executie. Deze aflevering wil je niet missen!

Het verhaal speelt zich af tijdens de liveshow van de executie, je beleeft van alle kandidaters een stukje want, het boek wisselt zich in perspectieven zo krijg je te maken met vijf kanidaters. Ze staan voor allerlei verschillende dingen terecht dus ik vond het erg interessant om in de perspectieven te wisselen omdat, je dan letterlijk meekrijgt hoe ze zich voelen en wat ze gaan antwoorden op de vragen van Colette zwart.(De presentatrice)
Ook heeft de executie verschillende rondes waarnaar er na elke ronde een iemand word geëxecuteerd.Zo loopt de show door tot er één iemand overblijft en diegene is dan de winnaar van de show, en heeft dus genade gekregen van het collectief.
Doordat je van perspectief wisselt krijg je alle gevoelens en gedachtes van de personages mee, en dat maakte het best heftig want, moet je na gaan dat je in een kooi staat en letterlijk elk moment de grond onder je voeten vandaan kan klappen dan ervaar je doodsangsten en dat krijg je van elk persoon mee als je leest waardoor je je erg goed in de personages kan verplaatsen/inleven.

Het boek had vele plottwisten, de ene had ik al wel een klein beetje verwacht terwijl er ook vele plottwisten waren waar ik echt erg verbaasd over was! Ook aan het einde van het boek gebeurt er iets wat ik echt niet zag aankomen.

“Het is niet de sterkste die zal overleven,en ook niet de meest intelligente.Diegene die het overleeft, is degene die zich het beste weet aan te passen.”
-Charles Darwin.

Ook heb ik het boek in twee dagen uitgelezen wat voor mij echt snel is, want ik lees niet zo snel. Wat betekend dat ik het boek echt niet weg kon leggen, het is zo’n spannend en toch ook wel bizar verhaal dat je door moet lezen.
Ik geef De Executie van Daniëlle Bakhuis daarom ***** sterren!

Meer recensies van Booksanddrawings_