Chaos op de savanne!

Booksanddrawings_ 06 augustus 2019
In Bravelands deel 3 staat er een moordenaar op om de wilde dieren van de savanne te leiden.
Maar de olifant Sky pikt dit niet en gaat op zoek naar de rechtmatige leider van Bravelands. Ondertussen ziet de baviaan Doorn zich gedwongen zijn oude troep te verlaten en wordt de leeuw Fier, die ooit hun vriend was, door een tiran op een dwaalspoor gebracht.
Het broze evenwicht van Bravelands kan elk moment wankelen en te pletter slaan – tenzij roofdier, prooi en aaseter de poten ineenslaan…

De wrede en sluwe bavianenleider: Stinger. heeft zichzelf benoemd tot de nieuwe Oppervader van Bravelands. Sinds de sluwe baviaan aan de macht is, heerst er chaos op de vlaktes van Bravelands. De regelbrekers kunnen gemakkelijk hun gang gaan: er wordt onnodig en veel ste veel gedood en er verdwijnen zomaar dieren.

“De vlammen laaiden nog steeds op naar de door regen verzadigde hemel.Grote Geest, ik weet dat je bij ons bent.Ik weet het.Wanhopig trok ze haar kop in tussen haar vleugels en sloot haar ogen.Ik vertrouw nog steeds op je.Welk gevaar ons ook te wachten staat,bescherm ons.Berscherm Bravelands…”
-Bravelands, De opstand – Erin Hunter.

En nu Sky de opdracht heeft gekregen de ware opperouder te vinden heerst er ook veel onwetendheid in Bravelands want, wie kan je vertrouwen?.En zal het haar lukken de nieuwe opperouder te vinden voordat het kwaad Bravelands in zijn macht heeft?

Dit deel vond ik echt ijzersterk doordat er vele problemen in Bravelands zijn ontstaan is er een spannende sfeer opgebouwd.Overigens had ik bij dit deel meer moment waarop ik echt verast werd, bij de vorige delen kon ik de meeste dingen wel aan zien komen maar bij dit deel kwamen er echt wat verassingen op me af die ik niet had verwacht!

Gelukkig vinden Sky, Fier en Doorn allemaal het juiste pad en zullen ze er samen alles aan doen om Stinger van zijn machtspositie te halen. Dat bouwt de spanning ook erg goed op, zeker aan het einde van het boek lopen de spanningen op.En dat leid dan ook tot bepaalde noodzakelijke gebeurtenissen, wat Bravelands voor altijd zal kunnen veranderen.
Ook ben ik zelf erg verast met het einde, want het einde blijft een beetje mysterieus dus ik ben erg benieuwd wat het volgende boek gaat brengen want, ik heb al gezien dat er in het Engels al een deel 4 is uitgegeven!
Ik wil ook nog even een complimentje geven over de covers ze zijn echt prachtig!
Ik geef Bravelands, De opstand van Erin Hunter daarom ***** sterren!

Meer recensies van Booksanddrawings_