Prinsessen,jurken en een prins alles zit erin.

Booksanddrawings_ 06 augustus 2019
Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

Zelf was ik al een hele tijd benieuwd naar de selectie ik zie hem altijd overal voorbij komen en ik ken niemand die slecht over het boek sprak dus ben ik er tijdens de read a ton voor readforwarchild aan begonnen!Het gaat over America die mee gaat doen aan de selectie, om dan als het haar lukt de prinses en later de koningin te worden van het rijk. Daarvoor moet ze met 35 andere meisjes strijden om de prins zijn hart te veroveren.

Ten eerst vond ik het een verhaal wat heerlijk doorlas, dus er waren niet echt moeilijke dingen waar je op kon stuiten of dingen die je niet begreep je vliegt zo door het boek heen!
Ook is het wel echt een typisch prinsessen/ strijden om het hart van de prins boek omdat je toch merkt dat de meiden wel gemeen gaan doen omdat ze zo graag willen winnen,dat was voorspelbaar.

De personages vond ik ook leuk, ik kon me ook vooral het beste in America verplaatsten omdat je toch het meeste van haar gedachtes en gevoelens mee krijgt.En omdat ze natuurlijk zomaar in een best gekke wedstrijd word gegooid,en wij als lezers gaan met haar mee in deze bizarre gebeurtenis.

Het enigste nadeel aan het boek vond ik wel dat het soms echt te voorspelbaar was er zaten geen momenten in het boek waar ik echt werd verast, en dat er niet heel veel actie of spannende gebeurtenissen in zitten. Alleen de rebbelen die af en toe aanvielen brachten dan zo nu en dan wat spanning toe aan het verhaal maar voor de rest draaide het echt voornamelijk om de romantiek,en de wedstrijd om de prins.
Maar alsnog ben ik erg benieuwd naar de andere boeken!

Ik geef De selectie van Kiera Cass daarom **** sterren!

Meer recensies van Booksanddrawings_