King is weer op dreef

Iselleleest 06 november 2019
Wat heb ik weer genoten van een boek van King´s hand. Dit was pas het derde boek dat ik van Stephen King gelezen heb, maar zal zeker niet de laatste zijn!
Ondanks dat ik er dit keer redelijk lang over deed om het boek uit te lezen, ik denk al gauw 4 weken, zegt dat niks over de kwaliteit van het verhaal. Het zegt meer iets over het aantal pagina's van het boek, haha. Maar dat terzijde.
Het verhaal is origineel en spannend. En soms denk ik er weleens aan wat er zou gebeuren als er echt TK´s en TP´s zouden bestaan.
Ik zou hier kunnen vertellen wat deze termen inhouden, maar het lijkt mij persoonlijk leuker om dit zelf tijdens het lezen van dit boek te ontdekken.

De schrijfstijl van King blijft heel fijn. Daardoor vlieg je snel door het boek heen. Wat ik zelf als prettig ervaren heb, is de rustige opbouw van het verhaal. Je weet in het begin echt niet waar het naartoe gaat. Op een gegeven moment is er dan het punt waarna je écht niet meer wilt stoppen met lezen. Dan ben je echt helemaal in het verhaal gezogen en vervaagd de wereld om je heen. Ik vond het dan ook meer dan vervelend dat ik steeds maar kort kon lezen. Dan wilde ik door, maar moest ik toch verstandig kiezen voor mijn nachtrust. Momenteel lees ik namelijk nog steeds alleen maar ´s nachts vanwege de komst van onze kleine. Flestijd is mama´s leestijd.
Op een gegeven moment heb ik dan toch wel momentjes gezocht om overdag verder te kunnen lezen. Allemaal in balans met de tijd die ik wil spenderen met mijn gezin, huishouden etc.
Dus dat geeft wel aan dat het een goed boek is. Anders had ik wel genoegen genomen met de nacht-leessessies. Mooi woord wel, haha.

Wel moet ik zeggen dat ik sommige passages in het boek overbodig vond. Het voegde niet echt iets toe aan het verhaal. En soms is less toch echt more. Het boek verloor daardoor soms zijn vaart en ik denk persoonlijk dat het boek nóg beter was geweest als deze passages achterwegen gelaten waren. Vandaar de 4 sterren.

Meer recensies van Iselleleest