Wat een soap!

Iselleleest 06 oktober 2019
Poeh... Daar zit ik dan. Na weer een gebroken nacht zit ik nu op de vroege zondagochtend een recensie te schrijven. Een recensie van een boek dat ik in twee nachten, en oké ook wat overdag, heb uit gelezen. Ik kan je zeggen dat een kop koffie zo wel nodig is.
Een newborn snoept namelijk wel wat van je nachtrust af kan ik je zeggen. Niet dat dat erg is! Het hoort er immers bij. Én daarnaast creëert zoonlief daarmee wat leestijd voor mij. Hoe leuk is dat?!
Deze geluksvogel mag namelijk, van vriendlief, lezen terwijl hij onze zoon de fles geeft. Dat is dan ook wat ik de afgelopen twee nachten weer gedaan heb. Genieten! Dit keer las ik deel 2 van de Flamingo serie 'Ik wil je niet kwijt' van Kyra Rutgers.

Wederom is het Kyra gelukt om een goed straaltje soap op papier te zetten. Ze weet zo gedetailleerd te schrijven dat het echt is alsof je het verhaal met de personages mee maakt. En stiekem deed ik dat ook een soort van. In deel 2 is namelijk een personage naar mij vernoemd. Wat ik echt een eer vond! Het personage is natuurlijk fictie, maar het was wel grappig om te lezen dat er zeker wel raakvlakken waren. En dit terwijl Kyra mij niet in persoon kent.
Ik vond het van te voren wel spannend dat mijn naam gebruikt werd, want wat als het personage niet leuk is? Gelukkig bleek het personage 'Iselle' echt een lieverd te zijn. Het was weer heerlijk smullen van drama en feelgood op het zonnige Cyprus.
Ook wat zwaardere onderwerpen kwamen voorbij, maar voelde op geen enkel moment echt zwaar. Ik noem expres deze onderwerpen niet, want als er iets is wat ik jammer vind aan sommige recensies zijn het wel spoilers. Sorry daarvoor. Lees het zelf, ervaar en geniet. Je krijgt er absoluut geen spijt van!

Het enige wat ik wél kan zeggen over dit boek, is dat de schrijfstijl weer heel erg fijn is. Het boek leest zo onwijs vlot weg en je gaat echt met de personages meeleven. De personages ga je in je hart sluiten en voelen echt als vriendinnen. Wederom vind ik het jammer dat het verhaal zo kort was, maar dat is alleen maar een compliment naar Kyra toe. Ik kan niet wachten tot het volgende boek van haar!

Meer recensies van Iselleleest