J-4436 07 juni 2004
Was in de eerste plaats geïnteresseerd vanuit kunsthistorisch oogpunt. Maar het verhaal gaat amper over de kunstenaar Bernini. De speurtocht naar Bernini's 'aanwijzingen' in Rome is spannend, maar eigenlijk staat die hele speurtocht nogal los van de uiteindelijke ontknoping. Het einde is nogal grotesk in de opeenstapeling van verrassingen en 'onverwachte' wendingen. Maar het meest storend vind ik uiteindelijk dat de 'Santa Maria della Vittoria' helemaal niet aan de Piazza Barberini staat, maar aan de Via XX Settembre. Weliswaar in de buurt, maar toch. Die engel wijst dan ook helemaal niet in de richting van Piazza Navona. Niettemin ademloos zitten lezen. Maar De Da Vinci code is naar mijn mening een stuk geslaagder.