Rebel, het derde en laatste deel van de Renegades… Ik had wat meer moeite om er bij dit boek in te komen. Misschien doordat ik zo ondersteboven was van Rachel in Nova dat ik even moest wennen aan Rebel. Misschien doordat ik haar in het begin helemaal niet zo'n Rebel vond. En dat is ook niet zo gek, want ze is flink onderuit gehaald door de stunt die haar zus heeft geleverd en die niet alleen Rebel zelf, maar ook haar vrienden heeft geraakt.
Maar hoewel het even duurt, word ik uiteindelijk ook door dit boek meegezogen.
Langzaamaan wordt Rebel weer de Rebel die ze was en het is mooi om te lezen hoe ze zichzelf steeds weer meer terug vindt.
En laten we wel zijn, de lekkere Cruz draagt daar ook zijn steentje aan bij. Zowel bij het hervinden van zichzelf door Rebel als aan het meegezogen worden in dit boek. Ik denk dat we allemaal wel zo'n Cruz in ons leven willen!
Naast dat het een mooi boek is om te lezen door de manier waarop de karakters zijn uitgewerkt en de schrijfstijl van Yarros (al was voor mij wel te merken dat er een andere vertaler was dan de eerste twee delen), heb ik bewondering voor de details die in dit boek zijn verwerkt. De omschrijving van de plekken die de Renegades bezoeken zijn levensecht, maar ook bijvoorbeeld in de wetgeving die Penelope en Cruz in de weg zit. Of helpt die wetgeving hen uiteindelijk ook?
Kortom: sluit deze recensie af en ga gewoon het boek lezen! Wat mij betreft weer een aanrader...

Reacties op: Weer een aanrader!

Rebel - Rebecca Yarros
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00