Heerlijk boek!

Jacodine 20 september 2019 Auteur
De nieuwe reeks van Rebecca Yarros, wat heb ik er naar uitgekeken en dan eindelijk heb ik hem in mijn handen!
Eerlijk gezegd loop ik niet heel warm voor de covers van de Renegades trilogie; wat mij betreft zijn de kleuren iets te soft en pakt het me minder. Maar hé, ik ben na de Flight & Glory serie van haar absoluut fan, dus dat mag de pret niet drukken.
Vol verwachting begin ik dan ook aan het eerste deel: Wilder. Yarros stelt ook nu weer niet teleur!
Het verhaal over Pax en Leah is wat het wat mij betreft moet zijn: een onbetwist liefdesverhaal met de nodige hobbels die moeten worden genomen, een verleden dat niet makkelijk is, maar ook een tikkeltje spanning over wie de boel saboteert. Daarbij zijn er momenten dat je aanvoelt komen dat het mis gaat tussen die twee en dan blijkt het, geheel tegen het doorsnee verhaal in, hier niet het geval te zijn en dat maakt het boek alleen nog maar interessanter.
Gaandeweg het boek werd ik behoorlijk nieuwsgierig naar het verleden van Pax; hij heeft duidelijk iets uitgevreten waar hij niet trots op is, maar wat dat is, daar moeten we behoorlijk lang op wachten. Er zat wat mij betreft dan ook ergens in het boek een stuk waar het verhaal een beetje voortkabbelde en voor mijn gevoel de vaart er een beetje uit was (of was ik gewoon te nieuwsgierig? Ook mogelijk).
Los daarvan is dit zeker een aanrader voor NA-liefhebbers. De vertaling is vlot en er worden soms ook lekkere originele woorden gebruikt in plaats van de geijkte woorden, wat mij het gevoel gaf dat ik echt in het verhaal van Leah en Wilder zat.
Voor nu laat ik het erbij, want deel 2 ligt al op me te wachten!

Meer recensies van Jacodine