Cover
De cover ziet er in het echt veel mooier uit dan dat ik op de foto’s die ik via Facebook heb langs zien komen. Er zijn schitterende kleuren gebruikt en lopen van de voorzijde, de rug naar de achterzijde. Ook binnenwerk van het boek is niet vergeten, het is in het geheel een prachtig boek!

Mijn mening

Lara Reims heeft met haar meelevende schrijfstijl in het spannende jeugdboek ‘Levy en het witte wonderdoosje’ voor mij zeker een aantal herkenbare onderwerpen verwerkt die ook nu, jammer genoeg, nog steeds actueel zijn. Of de onderwerpen zoals het pesten, problemen met ouders of tussen de ouders onderling, een schuldgevoel hebben en het ontstaan van een fijne vriendschap nu wel of niet herkenbaar zijn, dit verhaal waarin actuele en waarschijnlijk toekomstige technologieën zijn verweven is echt aanrader om te lezen. Het is echt een verhaal waarvan ik verwacht dat zowel meisjes als jongens het zo spannend vinden dat ze willen weten hoe het verhaal verder gaat en het boek niet aan de kant willen/kunnen leggen. Ik ga er vanuit dat ze gaan fantaseren over het hebben van een eigen wit wonderdoosje, dat hun helpt en dromen over het beleven van eigen spannend avontuur.

Het is mooi om te lezen hoe de vriendschap zich tussen Levy en Robin ontwikkelt naar een hechte vriendschap en dat ze er uiteindelijk ook nog achter komen dat ze meer gemeen hebben met elkaar dan dat ze eigenlijk weten. De ontwikkeling die het personage van Levy gaandeweg het verhaal doormaakt vond ik een krachtige! Lara heeft de levensweg die Levy moet bewandelen zo goed omschreven dat je als lezer alleen maar respect voor Levy kunt hebben!

Zelf had ik maar wat graag in mijn jeugd zo’n wit wonderdoosje willen hebben. Oké zonder ben ik ook wel groot geworden :-) Misschien onrealistisch gedacht maar hoe mooi zou het zijn wanneer er zoiets in die trant ontwikkeld zou kunnen worden waardoor kinderen zich veilig, zekerder en gesteund voelen.
Lara heeft me met dit jeugdboek verrast en ook zeker ontroerd, ik heb dan ook een traantje weggepinkt! Lara krijgt van mij 4,5 kraaien/sterren!

Reacties op: Geweldig wit wonderdoosje => 4,5 kraaien/sterren

Levy en het witte wonderdoosje - Lara Reims