Boeit niet

Jacques 16 februari 2020
Marissa Lewis is een danseres in het burlesque genre, een vroegrijp meisje dat op haar vijftiende al de mannen uit haar straat op een bepaalde manier van de straat hield. Haar carrière in dit specifieke genre duurt niet zo erg lang. Zij wordt op kerstavond vermoord, in de voortuin van haar ouderlijk huis nog wel en met de sleutel van de voordeur in haar hand.

Conclusie
Robert Bryndza is in het bezit van een vlotte pen. Dus ontstaat er een vlot verhaal met een vlotte inspecteur en nog vlottere dader, maar toch niet zo vlot dat hij niet kan worden opgespoord. Enfin, u snapt het al en bent vlot van begrip, not my piece of cake. Vooral het gebruik van een WO 1 gasmasker werkt op de lachspieren.
De schrijfstijl van Bryndza is simpel maar effectief. Je hoeft geen enkele zin voor een tweede keer te lezen omdat een woord of de zinsconstructie onduidelijk is. Alle gemeenplaatsen achter elkaar plaatsend, levert dat toch een min of meer vloeiend verhaal op. Of het boeiend is, is een tweede. Voor mij dus niet.

Meer recensies van Jacques