Verkeerde boek gekocht.

Jacques 28 november 2019
Af en toe koop je gewoon het verkeerde boek.
Daar kun je niets doen.
Wat is er aan de hand?
Het gaat over Stillhouse Lake van Rachel Caine.

Proctor staat altijd in de vluchtmodus. Zij staat constant onder druk, met altijd bepaalde zaken binnen handbereik: een geladen pistool bij voorbeeld of een mobiele telefoon. Absalom, een hacker, helpt haar om de tirades, bedreigingen en kille rottigheid van internet af te wenden. Elke dag weer, het went nooit deze zieke horrorshow vol haat en een stroom van ranzige vergiftigde woede.
Melvin Royal, haar geestelijk doodzieke ex, is en blijft een bedreiging, ondanks het feit dat hij opgesloten zit.

Er is een heel groot probleem met deze thriller: het hijgerige, neurotisch, opgejaagde sfeertje dat op elke bladzijde wel een keertje ter sprake komt, irriteert me. Het doet afbreuk aan het verhaal. Overdaad schaadt.
Ik leg het boek aan de kant.

Meer recensies van Jacques