top!

Jaimy Smeets 16 januari 2020 Auteur
Van Thrillerlezers mocht ik de 3 boeken van Angelique Haak lezen met Jennifer Brugman in de hoofdrol.
Bedankt Thrillerlezers en De crime compagnie voor de recensie-exemplaren.

Een nieuw begin, dat is waar Jennifer Brugman op hoopt als ze Groningen verlaat en weer in haar geboortestad Rotterdam gaat wonen.
Ze heeft een moeilijke periode achter de rug en hoopt haar rust weer te vinden in Rotterdam.
Ook deze stad is ze 13 jaar geleden ontvlucht en het weerzin met personen uit het verleden en ook de stad zelf, brengen gemengde gevoelens met zich mee.

Veel tijd om over haar verleden en toekomst na te denken heeft Jennifer niet. Ze gaat namelijk meteen aan het werk als politie-agente en op haar eerste dag krijgt ze meteen met een spraakmakende moord te maken.
Nog voordat de politie ook meer enig idee heeft wie de dader kan zijn en wat het motief is, vinden ze een tweede lijk.

We leren de mythologische moordenaar, zoals hij al snel genoemd wordt, zelf ook kennen. Al weten wij ook niet wie hij is.
We krijgen stukje bij beetje een beeld van hoe zijn jeugd eruit zag ik en dat geeft ons een idee waarom hij dit doet.

Ondanks dat Jennifer veel tijd aan haar zaak besteedt, dealt ze toch met de geesten uit haar verleden.
Ze zoekt haar zus op en sluit opnieuw vriendschap met haar beste vriendin van destijds. Zelfs haar ex-vriendje wil haar weer zien.
Toch lijkt het alsof “Groningen” haar achtervolgd en kan ze de gebeurtenissen van toen niet los laten.
Ze heeft zelfs het idee dat de moordenaar waarnaar ze op zoek is, haar ook in het vizier heeft.
Is deze angst reëel of ziet ze door haar angst niet hoe alles in elkaar steekt?
Je voelt Jennifers angst en paniek, maar ook de drang om zich door dit alles niet te laten beïnvloeden in haar werk.

Angelique gooit verschillende lijntjes uit in Een nieuw begin en waar ik al snel dacht door te hebben hoe het zat, bleek dit totaal niet het geval!
Een super plot dat constant wend en keert.
Zelfs op het einde gooit ze er nog even een twist in, dit laat mij Een nieuw begin in een heel ander licht zien.
Ik ben heel benieuwd naar deel 2!

Meer recensies van Jaimy Smeets