het verhaal van Rémi gaat verder

Jaimy Smeets 20 november 2019 Auteur
Een leesclub waarbij je niet één boek, maar meteen twee “moet” lezen?
Ja hoor! Waarom niet?!
Van Thrillerlezers mocht ik deel 1 & 2 van de Rémi-serie lezen.
Bedankt Thrillerlezers en Hamley Books voor de recensie-exemplaren.
De recensie van Upgrade, het eerste deel, staat al online dus logischerwijs volgt nu de recensie van Black-out.

Ook dit keer volgen we Rémi in het Creodroom. Hij is er nog steeds op gebrand om erachter te komen wie zijn familie is en van wie hij afstamt, maar telkens vragen andere problemen zijn aandacht.
Zo is Jérôme nog steeds verdwenen, heeft Emma zich helemaal in zichzelf gekeerd en is er maar geen vat op Thot te krijgen.
Zonder de vertrouwde hulp van Emma probeert Rémi toch om zijn missies voort te zetten, dit niet altijd zonder gevaar of problemen.

Rémi komt steeds meer uit zijn schulp. Waar hij in Upgrade nog heel timide, verlegen en onzeker was is hij nu vastberaden, stoer en niet bang om zijn vragen of vermoedens hardop uit te spreken.
Hij weet hoe hij de strenge regels en beveiliging van het Creodroom kan omzeilen, of wie hij kan vragen voor hulp, om zo zelf de waarheden die hij zoekt te achterhalen.

Na het eerste deel zaten we met onbeantwoorde vragen. In Black-out blijven die vragen een rode lijn, maar komen er ook nieuwe vragen bij.
Uiteraard worden aan het eind een deel van deze vraagstukken beantwoord, maar er blijft nog genoeg over voor een derde deel.
Ik hoop dan ook dat dit een waardig afsluiter wordt.
Het avontuur is (gelukkig) nog niet voorbij!

Meer recensies van Jaimy Smeets