Namens Vrouwenthrillers.nl mocht ik Perfecte resten lezen, de nieuwste thriller van Helen Fields.
Bedankt Vrouwenthrillers en Ambo/Anthos voor het recensie-exemplaar.

Helen Fields studeerde rechten en werkte daarna meer dan tien jaar als advocaat in Londen. Tegenwoordig runt ze samen met haar echtgenoot een filmproductiemaatschappij, waar ze als scenarioschrijver en producer werkzaam is. Ze woont met haar gezin in Los Angeles. Perfecte resten is het eerste deel van een serie, met in de hoofdrollen Luc Callanach en Ava Turner.

Luc Callanach verhuist van Frankrijk naar Schotland en gaat daar als inspecteur bij het plaatselijke politiekorps van Edinburgh werken. Hij heeft jarenlang in Frankrijk gewoond, zijn moederland, en daar onder andere bij de politie en bij Interpol gewerkt. Hij moest vertrekken daar en hij heeft zijn heil in Schotland gezocht, het geboorteland van zijn vader. Luc komt meteen op een spannende zaak terecht. Een aantal vermissingen en moorden houden de stad in hun greep en niets is daarin wat het lijkt. Met collega-inspecteur Ava Turner krijgt Luc al gauw een goede band. Ook zij zit op een spraakmakende zaak, waarin er een aantal baby's ter vondeling zijn gelegd. Luc en Ava laten af en toe hun blik op elkaars zaken vallen en dat geeft de lezer een goed inzicht in hun werkzaamheden. Ook lezen we hoofdstukken van Reginald King, de dader van de ontvoeringen en moorden die Luc onderzoekt.

Het is heel verfrissend om een thriller eens op een andere manier te lezen. In plaats van er achter te komen wie de dader is, is deze voor de lezer meteen bekend. Toch is dit boek hierdoor zeker niet voorspelbaar. Je denkt te weten hoe Kings brein werkt en wat zijn volgende stap zal zijn, maar ook hier komen verassende plotwendingen in voor.

Perfecte resten boeit van begin tot eind. Een zeer spannend en meeslepend verhaal dat vaak toch net iets anders draait dan dat er verwacht wordt. Het is een kat-en-muisspel tussen King en Callanach, die de lezer helemaal het verhaal inzuigt.

Reacties op: spannend van begin tot eind

Perfecte resten - Helen Fields
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 13,99