zeer goed begin van een serie

Jaimy Smeets 28 november 2019 Auteur
Van Thrillerlezers mocht ik het eerste deel in in de super spannende reeks van Rachel Caine lezen: Stillhouse lake.
Bedankt Thrillerlezers en Karakter Uitgevers voor het recensie-exemplaar.

Stillhouse lake begint meteen met een knallende proloog.
Gina komt thuis met haar kinderen en stuit op een merkwaardig ongeluk: een auto is hun huis ingereden.
Maar al snel wordt duidelijk dat dit niet het ergste is, er hangt namelijk een meisje gevild in de hobbygarage van haar man.
Gina wordt direct opgepakt.

Het verhaal gaat een aantal jaren later verder, als Gina zichzelf heeft omgedoopt tot Gwen en met haar kinderen een afgeschermd leventje probeert te leven.
Ze is ondertussen vrijgelaten maar wordt nog steeds opgejaagd door internet-haters die niet geloven in haar onschuld en vinden dat ze door haar vrijlating de dans ontsprongen is.
Als er een meisje in het Stillhouse lake gevonden wordt, pal achter het huis van Gwen en haar kinderen komt er abrupt een einde aan haar afgeschermde leven en wordt ze wederom geconfronteerd met de gruwelen die haar ex-man begaan heeft.
De politie heeft al snel vragen voor Gwen en als ze erachter komen wat haar werkelijke naam is wordt ze ook hier meteen weer een verdachte.

Een razend spannende thriller die je meteen in zijn greep neemt en ook houdt.
Wat ik vooral verfrissend vind is dat de moorden al begaan zijn en de dader vastzit. Het verhaal gaat echt over de tijd na de moorden.
Je wordt steeds op een dwaalspoor gezet waardoor je, net als Gwen, gaat twijfelen wie er te vertrouwen is.
Op het einde komen alle puzzelstukjes samen maar komt er toch nog een schokkende onthulling.
Dit belooft wat voor het volgende deel!

Meer recensies van Jaimy Smeets