spannend

Jaimy Smeets 17 november 2019 Auteur
Ik werd gevraagd door Thrillerlezers of ik mee wilde doen aan de leesclub van Upgrade & Black-out. Een andere leesclub dan gewend want dit betreft het eerste én tweede boek van de Rémi-serie, waarvan het eerste deel al door verschillende leden van de leesclub gelezen was maar er met 3 lezers dus nog “even snel” in moesten komen.
Ik houd wel van een uitdaging en natuurlijk van leesclubs dus uiteraard zei ik volmondig ja!

Bedankt Thrillerlezers en Hamley books voor de recensie-exemplaren.
Het zijn echt prachtige boeken, met een hardcover, in prachtige blauwe kleuren waarbij het meteen duidelijk is dat ze bij het verhaal horen.

Upgrade vertelt het verhaal van Rémi, een rustige normale jongen, met een oudere zus en ouders die op de universiteit werken en daardoor niet vaak thuis zijn.
Rémi wordt een beetje aan zijn lot overgelaten. Zo wordt het eten nooit voor hem klaar gemaakt, moet hij zelf naar school zien te komen en kan hij urenlang spelletjes op zijn computer spelen, wat hij dan ook naar hartelust doet.

Maar Rémi heeft altijd het idee gehad dat hij niet binnen het gezin past. Niet alleen omdat zijn ouders meer interesse in zijn zus Roos lijken te hebben, maar ook omdat hij er anders uit ziet als haar en verder geen overeenkomstige interesses heeft met de rest van zijn familie-leden.
Als hij eindelijk de stoute schoenen aantrekt en aan zijn vader wilt vragen wat het is wat hem anders maakt, ontploft het huis waarin hij woont met zijn ouders en zus erin.
Nog voordat het tot hem doordringt wat er gebeurt, wordt hij meegenomen door een man en op de trein gezet naar het Creodroom.

In het Creodroom komt hij erachter dat hij inderdaad anders is dan zijn familieleden. Maar ook anders dan zijn medeleerlingen.
Ze hebben allemaal een speciale eigenschap of iets waar ze goed in zijn, maar toch voelt Rémi zich anders.
Samen met Emma gaat hij opzoek naar zijn ware aard.
Hij komt erachter wie hij is en waarom hij, en alle anderen, in het Creodroom terecht zijn gekomen.

Bij het lezen over Het instituut Creodroom, kreeg ik in eerste instantie de kriebels en dacht meteen aan Kings Het instituut.
Maar gelukkig wordt er in Creodroom heel goed voor zijn bewoners gezorgd, ookal is niet alles - en iedereen - zoals het lijkt.

Upgrade is een spannend verhaal waarin je meteen, net als Rémi, ingezogen wordt.
Het heeft korte hoofdstukken die vlot doorlezen en waardoor je ook steeds dat ene extra hoofdstuk wilt blijven lezen.
Ik heb er van genoten en kan niet wachten op Rémi’s nieuwe avontuur in Black-out.

Meer recensies van Jaimy Smeets