Volg me neemt ons mee naar de wereld van influencers en wat daar allemaal achter, bij en omheen speelt.
Een zeer actueel onderwerp waar we allemaal wel dagelijks mee te maken hebben, gewild of ongewild.

We zien ze allemaal wel op Instagram of andere social media kanalen; de influencers die stad en land afreizen naar de mooiste plekjes, waar ze het lekkerste eten voorgeschoteld krijgen in dé trendy kleding van dit moment.
Dat dit allemaal geen rozengeur en maneschijn is, maakt het verhaal van Claire wel duidelijk.
Ze is al influencer sinds het opkwam en heeft alles wel gezien, gedaan of geproefd. Maar echt gelukkig is ze niet. Haar leven staat al jaren in de wacht, alleen maar voor dat ene perfecte plaatje, voor dat ene geweldige product.
Ze verliest zichzelf steeds meer en haar manager Thomas, eigenaar van EPIC, doet niets om haar te ontzien.

Als Joëlle op hun pad komt, die een documentaire/film wilt maken en zo de ware aard van het influencen wilt laten zien, denkt Claire dat dit haar kans is om een écht beeld te geven van haar leven en zichzelf weer terug te vinden.
Maar zijn Joëlles intenties wel puur?
Wat is haar connectie met zowel Claire als EPIC? En hoever wil zij gaan om deze realiteit boven te halen?

Volg me is een zeer krachtig, eigentijds boek. Het sleurt je meteen mee in het hectische leven achter de schermpjes en laat je zien dat niet alles altijd is wat het lijkt.
Er komen problemen aan bod, die vaak taboe zijn maar wel heel actueel.
Het laat me weer eens beseffen dat we wat liever voor elkaar moeten zijn, niet alleen door middel van duimpjes en hartjes, maar vooral door middel van (gesproken) woorden.

Reacties op: sterk, actueel verhaal.

Volg me - Joyce Spijker
Jouw recensie   Schrijf een recensie E-book prijsvergelijker