Janine Molenaar 29 maart 2014
Judi is vertrouwenspersoon op een middelbare school en komt door haar werk in contact met Leila, een meisje dat uit een Jezidi familie komt. Zij is verliefd op een Nederlandse jongen, maar van haar familie en dan vooral haar broer Tarik mag dat niet. Als er iets heel ernstigs gebeurd vlucht Leila naar Judi toe en die helpt haar om te ontsnappen aan de eerwraak van haar broer. Dat is het verhaal wat zich in het verleden afspeelt. Het verhaal in het heden gaat over Leila en haar zoontje Cem en Judi die nu in Amsterdam wonen. Als Judi dan ineens wordt overvallen, en wat later ook Leila, en als Cem dan verdwijnt, vermoed Judi dat Tarik hun gevonden heeft. maar is dat ook zo? De politie wil het niet echt geloven omdat Tarik een alibi heeft en dus gaat ze zelf op zoek naar de kleine jongen Cem. Wat dus niet zonder gevaar is.
Ik heb genoten van dit boek. Het word prachtig opgebouwd en loopt langzaam op tot een spannende ontknoping, die ik deels zag aankomen, maar één ding ervan niet en dat was een ware verrassing! Opnieuw een geweldig boek van deze schrijfster!

Meer recensies van Janine Molenaar