Weer een spannend niet weg te leggen boek.....wees er snel bij en lees hem ook!!

En wederom weer een boek uit en wel de laatste van de maanziek-trilogie geschreven door Eva Linden.

Wie ook maanziek en alpengloed hebben gelezen weet dat we de avonturen volgen van Mathis en zijn vrienden in hun strijd tegen monsters die in de droomwereld leven.
In Avondster gaat het verhaal verder nadat Mathis en zijn vrienden de Yua hebben verslagen en ze vanuit de droomwereld terugkeren naar de realiteit.
In de realiteit aangekomen merken ze pas wat voor impact hun acties in de droomwereld hebben gehad en dat die groter is dan ze vooraf hadden kunnen vermoeden.
Komt nog bij dat de Yua nog niet klaar met ze blijken te zijn.
De Yua is nog steeds van plan om de macht in de droomwereld over te nemen en de enigen die ze daarvan kunnen weerhouden zijn Mathis en Mila en hun vrienden.
Om de Yua te kunnen verslaan zullen ze een paar hindernissen worden gegeven en worden ze allemaal op de proef gesteld op een manier die ze niet voor mogelijk hadden gehouden.
Zullen de vrienden erin slagen om de mensheid te behoeden voor een leven vol nachtmerries? Of verliezen ze zichzelf tijdens hun queeste en is de wereld gedoemd om ondergedompeld te worden in de macht van de Yua?
Je leest het in het laatste deel van de maanziek-trilogie Avondster.

Eva Linden weet keer op keer weer te verbazen met haar verhalen en met Avondster weet ze ook weer een geweldig spannend boek neer te zetten.
Denk je dat je net een beetje weet waar het verhaal heen gaat gebeurd er weer wat anders en zo volgen de onverwachte plottwists zich in rap tempo op. Het verhaal zit daarmee goed in elkaar en loopt vloeiend in elkaar over wat het lezen prettig maakt.
De hoofdstukken zijn wel wat aan de lange kant, ik persoonlijk heb ze liever wat korter omdat ik van hoofdstuk naar hoofdstuk lees en een boek niet weg leg midden in een hoofdstuk, maar wees nou eerlijk!! Als een boek zo spannend is als deze is het uberhaupt vervelend dat je hem weg moet leggen.
Ik heb het boek uitgelezen in 9 dagen en ik baal ervan dat ik niet meer tijd heb gehad, want dan was hij inderdaad sneller uitgeweest.
Regelmatig dacht ik tijdens een hoofdstuk: Eva, jij boefje!! Maar dat zijn de mooiste momenten geweest.
Met de Epiloog heeft Eva een pijl in de roos geschoten of beter gezegd geschreven.
Het oogt geheimzinnig en als je kijkt naar de tijdspanne in de titel van de epiloog denk je: O ja! Ik denk dat ik weet wat ze bedoeld.
Een beter einde had ik me niet kunnen bedenken.

Meer recensies van Janine's bookadventures