Is dit Kismet?

Wanneer je de liefde alleen maar kent van boeken en romcoms en je eigelijk nog nooit echt verliefd bent geweest, is het wel eens lastig ware liefde te herkennen zelfs als het je in je gezicht slaat.
Moira Singer is zo'n vrouw die de liefde alleen maar kent van de welbekende romantische comedies en de meest slechte boeken.
Wanneer ze op een feest Finn leert kennen, hoopt ze dat daar verandering in komt en leert ze te denken met haar hart in plaats van haar hoofd.

Wanneer Finn en Moira het beste weekend van haar leven beleven, steekt haar hoofd de kop weer op. Klopt het allemaal wel wat Finn zegt? Hij is inderdaad charmant en weet precies wat hij zeggen moet op het juiste moment, ze leert dat ze met haar hart kan denken, maar ziet ook in dat ze haar hoofd er wel bij moet houden.
Er lijkt namelijk iets niet te kloppen! Maar wat dat precies is.....ja dat lees je in Kismet!

Kennen jullie die emoticon in WhatsApp of Facebook, die met dat ontplofte hoofd?
Dat was precies wat ik had toen ik gister na twee dagen te hebben gelezen Kismet uit had.
Het boek is super goed in elkaar gezet en verteld eerst het verhaal van Moira, wat ze heeft meegemaakt en hoe ze Finn leert kennen, daarna lees je het verhaal van Finn. En.....het is zo niet wat je had verwacht.
Oprecht kan ik zeggen dat ik autist ben en soms moeite heb met open eindes. Misschien dat het boek ook daarom wel binnen twee dagen uit was, naast dat het goed geschreven is natuurliijk en ik graag wil weten hoe het afliep. Ik zeg dit omdat er een aantal hoofdstukken in zitten die eindigen met iets dat je denkt en ja en nu dan? Zonder dat mijn andere taken en huishouden in gedrang kwamen heb ik wel door kunnen lezen en komen de antwoorden heel snel. Ik wil daarom ook zeker autistische mensen die houden van lezen niet ontmoedigen om Kismet op te pakken, want echt de antwoorden komen snel en het is een boek wat je echt niet wilt missen.
Stefan zijn schrijfstijl wil ik graag bestempelen als briljant. Je hebt namelijk na een tijdje in het verhaal van Finn te hebben gelezen het idee dat je door hebt waar Stefan heen wilt met het verhaal en ook hoe het eindigt, dus je gaat bepaalde antwoorden verwachten en ondanks dat antwoorden zeker komen, komen ze niet altijd zoals je ze verwacht had en dat maakt het zo ontzettend leuk.
Mijn man heeft regelmatig in een stuit gelegen van het lachen omdat ik dan weer zelf onder de tafel lach van het lachen of omdat ik regelmatig zat van Oh no he didn't met van die ontzettend grote ogen.
Dat maakt het lezen van Kismet juist zo leuk. Het is niet de standaard roman/chicklit waar je op bladzijde 25 al weet dat ze aan het eind op bladzijde 396 nog lang en gelukkig leefden.

Stefan is een nog onbekende auteur die wat mij betreft wel honderd boeken als deze mag schrijven. Ik zou ze allemaal lezen.
Dit jaar heb ik boeken gelezen van Dan Brown, Min Jin Lee, Rita Katz, Kristin Hannah en nog meer bekende auteurs, Stefan schrijft zich met dit geweldige boek zo mijn top 3 in van dit jaar.
Kismet krijgt dat ook 5/5 sterren zowel op hebben als goodreads.

Meer recensies van Janine's bookadventures