een betoverende reis

25 november 2015
Ontworteld is het nieuwste boek van Naomi Novik. Het verhaal gaat over Sarkan, de tovenaar. Sarkan beschermt de mensen tegen de gevaren van het Woud en als beloning mag hij om een bepaalde tijd een meisje uitzoeken dat vervolgens ten dienste staat van hem. Deze keer heeft hij gekozen van Agnieska die met lichte tegenzin de opdracht moet aanvaarden. Het verzet van Agnieska is tegen de zin van De Draak (Sarkan). Toch blijkt het voor de draak naderhand een goede keuze te zijn omdat wonderwel een goed team vormen Agnieska een groot talent is waarna het verhaal met o.a. Jaloerse personages die zorgen voor nodige spanningen waarna het verhaal zich ontspint.

Het verhaal is goed geschreven het houdt je als lezer sterk bezig omdat er heel veel gebeurd in het boek waarbij alles is goed is uitgewerkt. De personages zijn goed uitgewerkt en de verhaallijnen zijn goed uitgeschreven waarbij je echt meeleeft en inleeft in verhaal wat maakt dat het boek een behoorlijke stevige pil is om te lezen.Dit alles gebeurt met een aangenaam vloeiend schrijfstijl die Novik duidelijk heeft.

Het boek is een typisch Fantasyboek dat ook de lezer die niet met dit genre vertrouwd is kan boeien waardoor het erg toegankelijk is voor zowel “buitenstaanders” als verstokte lezers van het genre. Ik kan het dus alleen maar aanraden om te lezen en geef het boek dus 4****.

Meer recensies van