Smaakt naar meer

Janneke Bouwman 14 november 2019
Dit was het tweede verhaal dat ik van Guillaume Musso luisterde. Zijn boeken zijn goed opgebouwd met mooie verhaallijnen. Ik heb eerst 'Appartement in Parijs' geluisterd, maar dat komt qua tijd na dit boek.
Madeline en Jonathan raken bij elkaars leven betrokken doordat ze elkaars telefoon meenemen na een botsing op een vliegveld. Dat zet een hele reeks van gebeurtenissen in gang. Een aantal zaken uit het verleden blijken met hen allebei te maken te hebben en die hebben grote gevolgen voor hun levens nu.
Jonathan was een chefkok tot zijn vrouw een verhouding kreeg met zijn beste vriend en hun zakenimperium grote schulden bleek te hebben. Hij heeft zich nu teruggetrokken in Californië. Madeline heeft een bloemenwinkeltje in Parijs maar is va origine politie-inspecteur.Haar grootste onopgeloste misdrijf is de verdwijning van het jonge meisje Alice Dixon. Die zaak heeft haar geknakt,zeker nadat bleek dat Alice was vermoord, en ze is gestopt met haar politiewerk.
Wanneer blijkt dat Jonathan op enig moment Alice heeft ontmoet na haar ogenschijnlijke dood, bundelen Madeline en Jonathan hun krachten.

Het verhaal is mooi opgebouwd. Het is niet echt spannend maar de plotontwikkeling is - hoewel er een grote dosis toeval bij komt kijken - goed uitgewerkt. Madeline en Jonathan maken in een paar dagen tijd veel mee en moeten de ene schok na de andere verwerken. Het eind is passend voor de boeken van Musso.

Meer recensies van Janneke Bouwman