Recensie De leerling

Janneke Bouwman 16 januari 2010
Nadat ik vorige week De chirurg had gelezen heb ik dit vervolg gereserveerd bij de bieb. Gisteren opgehaald en er gelijk in begonnen en vandaag uitgelezen... Weer een superspannend boek van Tess Gerritsen!
Ik heb al meer boeken van haar gelezen met Rizzoli en Isles, maar die komen hierna. Wel leuk om nu het begin van hun samenwerking en de kennismaking van Jane Rizzoli met Gabriel Dean mee te maken.

Edit februari 2023: ik heb het boek opnieuw gelezen in de vorm van een luisterboek. Gerritsen weet de spanning steeds hoger op te voeren, wanneer De Chirurg uit het eerste deel weet te ontsnappen en zijn evenknie vindt in De Heerser.
Het boek sprak mij bij tweede lezing iets minder aan, omdat ik vond dat er teveel gaten in het verhaal zaten, zoals de verdwijning van De Chirurg uit een groot deel van het verhaal. Ik vond dat allemaal iets te vergezocht maar het verhaal zelf was spannend en goed vertelt. Ik zou er nu 3*** voor geven in plaats van de 4 die ik er de eerste keer voor gaf, maar dat is voortschrijdend inzicht :-).
Op naar het derde deel met Rizzoli en Isles en natuurlijk ben ik heel benieuwd naar de ontwikkeling van de verhouding met Gabriel Dean.

Meer recensies van Janneke Bouwman