Janneke Bouwman Hebban Recensent

Karen Rose lijkt er een sport van te maken zoveel mogelijk lijntjes met andere verhalen in haar boeken te stoppen Over het algemeen is het een feest van herkenning om vorige hoofdpersonen in een bijrol terug te zien komen in vervolgboeken. Zo ook in 'Heb je me gemist?'

Officier van justitie Daphne Montgomery heeft, hoewel nog maar 35 jaar oud, al een pittig leven achter de rug, waarbij ze twee keer is ontvoerd, op 15-jarige leeftijd een kind heeft gekregen en gescheiden is van de vader van haar kind, wat niet zonder slag of stoot is gegaan. Wanneer haar zoon en zijn vriendin worden ontvoerd, zet dat een hele reeks traumatische gebeurtenissen in gang. Wie is de ontvoerder en wat heeft hij te maken met haar verleden? Wie trekt er aan de touwtjes en wie is de volger?
Samen met FBI-agent Joseph Carter en zijn collega's gaat ze de strijd met de ontvoerder en met haar demonen aan.

Het verhaal is zeer gelaagd en het is van belang om de aandacht er goed bij te houden. Ook de grote hoeveelheid personages maakt het pittig om alle lijntjes in de gaten te houden. Maar Rose heeft met 'Heb je me gemist?'weer een prima boek gebracht dat garant staat voor veel uren leesplezier.
En als bonus zit er nog een kort verhaal achterin het boek, wat 2 weken speelt na de ontknoping. Leuk, maar zonder toegevoegde waarde.

Reacties op: Mooie plotontwikkeling

Heb je me gemist? - Karen Rose