Mooie afsluiter van de Vartanian-reeks

Janneke Bouwman 11 november 2019
Moord voor mij is een mooie afsluiting van de drie boeken in de Vartanian-reeks, maar ik was er ook wel klaar mee, eerlijk gezegd. De drie delen samen vertellen in korte tijd heel veel: verschrikkelijke misdaden die zich over een periode van 13 jaar (en eigenlijk al eerder) uitstrekken.
In dit deel is de schijnwerper gericht op Susannah Vartanian; die noodgedwongen in het dorp Dutton is teruggekeerd voor de begrafenis van haar ouders die door één van haar broers zijn vermoord. Hierover kun je alles lezen in de voorgaande delen 'Sterf voor mij' en 'Schreeuw voor mij'.

Het totaalplaatje is mooi afgerond. Het is voor de volgorde van de verhaallijn en voor het begrijpen wie wie is, wel aan te bevelen de eerdere delen te lezen. Naar mijn idee is 'Moord voor mij' niet als stand alone te lezen; dan mis je té veel voorinformatie en is het boek alleen maar een wirwar van personages en onbegrijpelijke terugblikken.
Ken je alle personen, dan is dit boek een mooie afsluiter waar alle draden worden afgehecht en de geheimen die er nog zijn rondom de misdaden in het dorp waaruit Susannah is gevlucht zodra ze dat kon, worden blootgelegd.

Meer recensies van Janneke Bouwman