Jeanet VIP Club

De auteur Jaap Vermeiden is opgegroeid in de polders van het Groene Hart. Zijn vader heeft hem de liefde voor de natuur bijgebracht en met name de vogels in het bijzonder, hij geeft deze liefde weer door aan zijn twee zonen. In de tuin, zittend voor het raam zie je van alles voorbij komen, en met deze belevenissen is het boek ontstaan.

Het boek is mooi opgebouwd, eerst een kort verhaaltje en dan een weetje. Zo worden veel onderwerpen besproken, over broeden, de snavel, de poten en natuurlijk nog veel meer. De vogels die genoemd worden, zijn de vogels die je overal in Nederland in de tuin of in het park tegen kunt komen. De weetjes en verhalen worden mooi geïllustreerd door Trudie Vrolijk en de foto’s zijn van Beno Kamp. Beiden hebben een mooie toevoeging aan het verhaal.
Er is achterin het boek ruimte gemaakt voor foto’s en tekeningen van vogels die je gezien hebt, maar die niet in het boek genoemd worden. Ook kan je daar een fantasie vogel tekenen.

Dit boek is een echte aanrader voor kinderen die meer over vogels willen weten, de vrolijke tekeningen maken het een genot om naar te kijken.

Reacties op: Een leuk boek voor kinderen die iets over vogels willen leren.

De tuin van Jacob en Thomas - Jaap Vermeiden