Eenmaal op dreef, is het net een tank die doordendert, het boek is niet meer weg te leggen

Jeanet 20 september 2019 Boekverkoper
Meisje van me is de derde thriller van Ilse Ruijters. Die met haar debuut De onderkant van sneeuw de Hebban thriller debuutprijs 2015 won en met haar tweede boek: Later als ik dood ben won ze de Hebban Thriller award 2017.

Tom heeft een coachingsbedrijf, zijn vrouw Amber werkt bij hem. Ze willen graag een kindje maar Amber heeft geen baarmoeder, ze vragen Kirsten een studente van hun, of zij draagmoeder zou willen zijn. Hier stemt Kirsten mee in. Tom en Amber zijn bij de bevalling van hun kindje Emma, maar als ze volgende dag komen zijn zowel Kirsten als Emma verdwenen en niemand weet waar ze zijn. De vraag rijst dan ook snel, waarom zijn ze weggegaan en waar zijn ze naar toe? Een paar weken later wordt Kirsten dood gevonden, maar waarom is ze dood en waar is Emma?

Er wordt verteld vanuit verschillende hoofdpersonen, wat het verhaal extra boeiend maakt, maar waarbij je, met name in het begin, goed op moet letten om wie het gaat. De hoofdstukken zijn lang, maar omdat er telkens vanuit iemand anders wordt verteld kan je het boek wel makkelijk wegleggen en later weer verder lezen. Als je denkt te weten hoe het zit, komt er weer een twist in het verhaal, super knap gedaan van de auteur. Je staat telkens op het verkeerde been. Het komt een beetje langzaam op gang, maar eenmaal op dreef is het een tank die doorgaat. Het boek is niet meer weg te leggen en kan voor een korte nachtrust zorgen. U bent gewaarschuwd!

Meer recensies van Jeanet