Lekkere feelgood

De cover trok gelijk mijn aandacht, hij is zo grappig en verfrissend, een goede cover voor een feelgood roman. Met de eerste alinea had de schrijfster mijn aandacht direct te pakken en kreeg ik een glimlach op mijn gezicht. Het boek leest lekker weg. De manier waarop Vanessa Thuyns schrijft is aangenaam, het heeft een humoristische ondertoon.

Knetterverliefd bevat leuke personages die je aan het lachen maken. Vanaf het begin genoot ik van Aniek en Sascha, de vriendinnen van Caro. Deze personages worden ietsje overdreven neergezet, maar dit past goed bij het verhaal, ik had steeds een glimlach op mijn gezicht. Wanneer zij aan het woord waren en vooral in het begin duidelijk lieten merken dat het huis van Caro beneden haar stand zou zijn. Dat ze het idee hadden dat Caro niet helemaal goed heeft nagedacht over haar beslissing om in een tuinhuisje te gaan wonen, behorende bij het grote huis. Het tuinhuis diende vroeger als personeelsonderkomen.

Aannemer Lucas en zoon van Caro’s buurvrouw Dorothee, Sebastiaan, zijn beide aantrekkelijke mannen en hebben uiteraard ook nog eens leuke karakters. Het zijn twee heerlijk sympathieke, leuk uitziende, vrijgezelle mannen die interesse in Caro blijken te hebben. Dit terwijl Caro eerst rustig tot zichzelf wil zien te komen. Uiteraard is niet alles bloemengeur en maneschijn. Caro heeft enkele uitdagingen die ze het hoofd moet bieden en keuzes die ze dient te maken. Zo blijft haar ex het haar moeilijk maken en in de omgeving Dremmen is een criminele bende actief, iets wat Caro behoorlijk beangstigd.

Het verhaal begon goed, maar halverwege voelde het een beetje rommelig aan, alsof de schrijfster aan het zoeken was waar ze met het verhaal naar toe wilde. Er gebeurt te veel op hetzelfde moment. Het verhaal, hoe leuk het ook is, blijft hierdoor oppervlakkig en het heeft geen diepgang, de personages helaas ook niet. Hierdoor voelde ik jammer genoeg geen echte band met hen. De verhaallijn van de vandalen en vernielingen had van mij niet gehoeven. De rest van het verhaal is sterk genoeg.

Knetterverliefd is een boek waarbij je heerlijk kunt wegdromen bij de romantische momenten. Het is een echte feelgood en toen ik klaar was met lezen, had ik ook een grote glimlach op mijn gezicht. Ik geef het graag 3 sterren.

Meer recensies van Jeanine Feunekes